måndag 5 september 2011

Familjerätt

Idag är det dags att gå till familjerätten och bevisa att jag inseminerat och att det inte finns någon fader. Sen har jag, och alla andra ensamstående kvinnor som inseminerat, den lyxen att jag får underhållsstöd. Jag kan förstå att det sticker i en del människors ögon att jag som skaffat barn frivilligt ska få en massa extrapengar. Men det finns annat som jag tycker att ni ska bli upprörda över istället...svälten i Afrika eller att det finns barn som bor i missbruksfamlijer och/eller blir utsatta för övergrepp, det är något att verkligen bli upprörd över och lägga energi på.

3 kommentarer:

Hanna sa...

Va? Får vi underhållsstöd? Från staten då eller? Och hur bevisar man att man är inseminerad?

Optimist!! sa...

Japp :) Tror det är från kommunen. Man tar en kopia på kvittot och lämnar in.

Hanna sa...

Aha =) Tack för infon, hade ingen aning! Lycka till idag!