torsdag 5 maj 2011

Gruppträff nr.3

Idag var det skötsel av barn och ammning som stog på dagordningen. Först fick vi information från en person från BVC som berättade att allt är individuellt när det kommer till barn, som med allt annat då med andra ord. De enda specifika "order" vi fick var att barnet alltid ska sova på rygg och helst med en kudde, sen får man aldrig lämna barnet vid skötbordet då de trots att de är mycket små kan röra sig och då kan olyckan vara framme.
När det kommer till ammningen så måste barnet verkligen suga rätt för att mina tuttar inte ska få sår och bölder, så det låter lite klurit det där med ammningen...men man får ju hjälp så det ska nog gå bra hoppas jag :)

På undersökningen så ligger plutten fortfarande med huvudet neråt, det har h*n gjort alla tre gånger...verkar vara skönt att ligga så tydligen :) Hjärtslagen låg på 140-147 slag/min och SF-måttet låg på 29,5cm, allt såg så bra ut.

Fick äntligen kallelsen för UL idag, ska dit 20/5, det ska bli kul att få se plutten igen! Jag tror till och med att jag ska ta reda på könet....kan inte hålla mig :)

Inga kommentarer: