tisdag 17 maj 2011

Kommentarer

Har fått en del kommentarer om att jag inte har så stor mage för att vara i 8:e månaden...Nähä, och vad ska jag svara på det? Konstig kommentar, vet inte riktigt vad de tänker att jag ska svara, vill de att jag ska oroa mig för något eller vill de vara snälla på något konstigt sätt?
Men idag helt plötsligt så tycker en del att jag är så stor...vad ska jag svara på det? :) Är alla dessa kommentarer bara av godo kanske...är det bara jag som tolkar det fel? Oavsett så tycker jag att det är konstiga kommentarer. Varför kan de inte bara säga, som en del faktiskt gör, "Vad fin du är", "Du ser så pigg och glad ut" eller " Åh, vad underbart med gravidmagar!" Sånt vill jag hellre höra.

Ja, ja, bara 20 arbetsdagar kvar...jag ska fokusera på alla trevliga kommentarer istället.

5 kommentarer:

Hanna sa...

Ååh, jag har så många kompisar som säger samma sak. Jag tror inte folk tänker innan dom pratar. Dom menar nog väl för det mesta

Jag vill jag kan... sa...

herregud det börjar nu närma sig... vad spännande!!

jag tror att folk försöker vara snälla faktiskt - att det är en komplimang att du är liten fortfarande eller nåt.

men jag förstår att det är jobbigt!!

håll ut :D

MD sa...

Ska försöka se det positivt :)

Embryo på FL sa...

Jag tycker det är så kul att vi tänker och är med om ungefär samma saker och faser under graviditeten! Jag är beräknad 9 juli, så vi är ju väldigt synkade.

Jag hör allt från "OJ! Har du två månader KVAR???" till "Jaha, nu börjar det ju synas litegrann i alla fall!" (Min mage ligger för övrigt över översta kurvan hos barnmorskan, så det verkar inte alls korrelera med hur folk uppfattar ens magstorlek.)

Jag tror man bara får acceptera att folk gillar att kommentera och uppenbarligen går åsikterna isär om hur stor man är etc, så det tyder ju på att ingen har koll. :-P

MD sa...

Ja, verkligen synkade :) Imorgon får jag veta om jag får planerat kejsarsnitt om 4v eller om jag får vänta och se när den lille behagar komma ut :)

Ja, man kan inte göra annat än att acceptera kommentarerna...men man funderar ibland hur folk tänker.