fredag 20 maj 2011

Sista träffen och UL

Nu har den sista föräldragruppen varit och vi kommer inte ses igen, om vi inte själva vill, förrän i september.
Idag pratade vi lite om sånt vi tänkt på under träffarna och tog upp frågor om förlossningen och tiden efter. Jag börjar bli mer restriktiv gentemot EDA...jag ska försöka klara mig med bara lustgas men om det blir olidligt så kommer jag säkert ta EDA. Det finns för många nackdelar med EDA för att det ska vara självklart för mig. Jag vill att det ska gå så fort som möjligt.
BM mätte magn och den var 30,5 cm, dvs att den endast ökat med 1 cm sen sist, men BM tyckte inte att det var något konstigt. Det kan vara så att kurvan planar ut lite för att sedan gå upp igen. Pluttens hjärtljud låg på runt 148 slag/min och fortfarande med huvudet neråt. Blodvärdena och blodsockret var bra.

Efter gruppträffen var det dags för UL. Eftersom att jag var så otroligt nyfiken på vad det var för liten plutt därinne och alla haft sina teorier vad det var så frågade jag vad det var för kön. Jag ska få en liten SON! Det gick så snabbt när BM tittade, "där är pungsäcken och där är snoppen"...öhh ok...det tog ett par sekunder innan jag fattade :) Men bildbeviset blir tydligare för varje gång jag tittar. Hon sa att det med 90% säkerhet är en pojke, men jag tycker inte att det går att få det till något annat...eller?


3 kommentarer:

Hanna sa...

Weeee!! Grattis till din pojk! Det kommer bli en så helt underbar liten kille!

akna sa...

grattis till lillkillen! kul att få se bebisen igen!

Valborg sa...

Oh, vad roligt att fa veta vem som ar i din mage :-)

Grattis igen!