torsdag 31 mars 2011

Föräldrautbildning

Nu har jag varit på den första föräldrautbildningen och det var helt ok. Vi pratade om förlossningsstadier och hur det går till att föda barn helt enkelt. Det kändes helt ok att jag var den enda som var ensamstående, men helt ärlig så skulle jag såklart också vilja ha en partner som jag kunde dela allt med...men, men , man kan inte få allt i livet. Mannen får jag leta upp sen. :)
Min nya fantastiska barnmorska var hur trevlig och bra som helst, hon mätte magen (24cm) och så fick jag lyssna på pluttens hjärtljud (144). Jag var nära att börja gråta när jag hörde hjärtljuden, det är verkligen en liten därinne...helt OTROLIGT!
Jag är verkligen världens lyckligaste singelmamma just nu! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt, härligt. Hjärtljuden gör det så verkligt.
Vad skönt att det fungerade bra på föräldrarutbildningen! Det är sååå mycket man inte kan eller vet. Lycka till framöver. Jag följer din resa via din blogg.
Kramar Soffiekopmis

Dina sa...

Jag är också glad att det gick så bra på föräldrautbildningen. Det betyder mycket för mig att läsa du inte kände att du var utpekad pga du var ensamstående utan att de såg dig som en vanlig gravid kvinna.

Det är kul att få följa dig och din graviditet.

MD sa...

Ja, det känns verkligen bra att få veta lite mer. Jag har innan bara spekulerat i hur det kommer att vara och nu får man veta hur det verkligen är, för de flesta i alla fall :)
Nästa gång ska vi prata om mitt favoritämne, bedövning :)