tisdag 22 mars 2011

Rädd

Jag har börjat tänka en hel del på plutten därinne, hur mår h*n? Blir allt som det ska, hamnar allt på rätt plats, kommer allt att funka som det ska? Det jag oroar mig mest för, förutom om jag kommer att överleva förlossningen :), är att det ska hända något med plutten de sista veckorna...helt enkelt att h*n skulle dö. Det är verkligen min största skräck! Rent logiskt så vet jag att riskerna är väldigt små, men de finns ju ändå där. Jag har en bekant var barn dog i magen när hon gått över tiden och hon är fortfarande sjukskriven för att hon mår så dåligt, det hände i början av förra året. Anledningen till att hennes barn dog var att moderkakan helt enkelt slutade att fungera....hur vet man det? Kan man kolla upp det innan? Jag har många frågor till min  BM nästa gång, hoppas att hon kan ge mig några kloka svar.

2 kommentarer:

akna sa...

Känner igen mig..! Man känner sig så maktlös:S
Men man får försöka hoppas och tro att allt ska gå bra, annars blir man nog knäpp..!

Optimist!! sa...

Ja, jag försöker verkligen :) Förhoppningsvis så känner jag mig lugnare efter besöket hos BM.