torsdag 3 mars 2011

Migrän

Det här är inte kul längre och nu har jag haft det två gånger på en vecka! Det börjar alltid på samma sätt med ögonflimmer och dimmigt seende sen kan man nästan, klocka för 30 min senare kommer huvudvärken från underjorden. Idag kom det på jobbet och jag sa till mina kära små elever att nu kommer fröken bli sjuk om 30 min :) Så det var bara att ta hjälp av kollegorna när huvudvärken satt igång så att jag kunde ta mig hem och lägga mig i mörkret och sova.
Nu har jag sovit och det är nästan puts väck, bara tröttheten kvar...
Måste ringa BM imorgon och höra om det finns något jag kan ta när jag märker att det är på gång.
Jag har aldrig haft migrän tidigare och jag hoppas verkligen inte att det är här för att stanna.

2 kommentarer:

Nenne sa...

Vet hur hemskt det är med migrän och hoppas du slipper fler anfall.

Kanske kan du prova att ta 2 alvedon så fort du får allra första auratecknet - ditt ögonflimmer, så kan det hjälpa, men inte alla förstås :(

Men skönt i alla fall att sömn verkar hjälpa! Som sagt hoppas du slipper mer migrän.

Kram

Anonym sa...

Stackare! Det är pest att ha migrän. Själv har jag haft turen att ha betydligt färre anfall sedan jag blev gravid. Hur mår du annars? Allt väl med din lille plutt??

Häls Soffiekompis