måndag 24 januari 2011

Nu är den stora djungeltrumman igång!

Nu är det ute i vida världen att jag är gravid :) Ett barn kom fram och frågade varför jag hade så tjock mage...gissa svarade jag då, du är gravid! Ja, helt rätt! Sen gick den stora trumman runt till alla andra barn såklart. Masor av barn kom fram och frågade om det var sant och jag har fått visa tjockmagen många gånger idag :)
Många undrade om jag var gift eller hade kille, när svaret blev nej så blev det många fundersamma miner. Istället för att dra hela processen för dessa barn så sa jag bara att "Det går utan man, du får veta hur när du blir äldre. En doktor kan utföra underverk :)"  De flesta blev nöjda med svaret men en flicka ville bestämt veta hur. Men jag tänker inte gå in på detaljer då jag inte vet hur deras föräldrar resonerar kring denna fråga. De får helt enkelt fråga hemma och om deras föräldrar vill förklara så får de göra det.

1 kommentar:

Nenne sa...

Härligt med barn :)