tisdag 11 januari 2011

Vänta barn

Har tänkt på det här med att köpa saker till barnet. Många menar på att man inte ska köpa saker för tidigt för att man aldrig vet vad som händer. Men det är ju faktiskt barn man väntar inte att en olycka ska hända och att det är något som ska gå fel. Sen kan jag personligen tycka att man inte ska köpa allt för tidigt, kan vara kul att sprida ut sina inköp lite tycker jag :)
Att handla saker till barnet tycker jag att man får göra och ska göra precis när man vill, det finns inga rätt tidpunkter för inköp, rätt tid är när DU vill.
Jag köpte mina första barnkläder, en supergullig body :), redan innan jag blev gravid. En del verkar tro att det ligger en förbannelse i att köpa saker till barnet för tidigt, att det kommer innebära att något kan eller kommer att gå fel. Själv lever jag efter, eller i alla fall försöker så gott det går, på tron om att allt kommer att gå bra. Saker kan hända när som helst och inga "feltidsköpta" barnkläder eller andra barnsaker kan ändra på det.

Gör det som DU mår bra av!

Inga kommentarer: