onsdag 26 januari 2011

Sjukgymnast och dietist

Idag var jag på barnmorskemottagningen och träffade lite lite gravida kvinnor, pratade om hur vi mått och hur vi tycker att våra liv har förändrats. En del hade varit så illamående att de varit sjukskrivna, det är jag glad över att jag slapp. Men de flesta hade mått lagom illa som jag och mådde bättre nu. Kul att få prata av sig lite och träffa andra i samma situation, älla utom en väntade sitt första barn.
Sjukgymnastens och dietistens föreläsningar var en ren repition, sånt man redan vet eller tagit reda på när man är gravid. Det enda nya som jag fick reda på var vad som egentligen hände om man fick i sig listeriabakterier. Det som händer är att barnet får nervskador, vilket inte låter så trevligt, och oftast känner inte kvinnan av att de drabbats av listeria. Så nu är det bara att se till att man äter rätt och håller sig borta från "nära slutdatum mat".

Inga kommentarer: