torsdag 23 juni 2011

Sista besöket....

...om jag får bestämma :) Var hos barnmorskan idag och det var dags för summering och förväntningar inför förlossningen. Mina värden var bra som alltid, jag har skött mig bra säger BM :) Lillkillen har nu fixerat sig och är redo, hjärtljuden låg kring 145 och sf-måttet var 35cm. Hoppas han kommer nästa vecka.
Nu är det inskrivet i min journal att jag helst vill klara mig utan EDA, få lustgas och föda på knä i sängen. Sen får man se hur det blir i verkligheten...det kanske blir både EDA och ryggläge :) Sen sa hon något klokt om att skaffa sig målbilder, att när jag har som ondast bli peppad med olika målbilder för att stå ut lite extra.
Jag bokade in 2 träffar till, men om jag kommer så långt som till den sista så ska vi ringa till förlossningen för att diskutera igångsättning...jag har lite nojja över att gå över tiden på grund av det som hände en kompis. Det kändes skönt att hon tog det på allvar och att det är viktigt att jag känner mig trygg.
Nu börjar det bli mer och mer verkligt att jag faktiskt ska föda snart, spännande!