tisdag 19 april 2011

BM-träff

Träff nr.2 avklarad. Idag var det smärtlindring och komplikationer på agendan. Men vi började med fika och undersökning, mycket trevligt. Nu är magen 27 cm och hjärtat tickade på som det skulle, jag nämde att jag ibland är lite nojjig över att plutten inte rör sig lika mycket varje dag, hon lugnade mig med att vissa bebisar är lugnare än andra...hoppas att det håller i sig när h*n kommer ut :)
Det inns otroligt mycket smärtlindring att få, men det verkar som att EDA är det bästa mot smärta...men det finns en del nackdelar såklart, svårt att kissa, mindre värkar vilket leder till längre och mer utdragen förlossning, eftersom att verkarna minskar så är risken för sugklocka större. När jag satt där och lyssnade så fick jag för mig att jag ska nog testa och se hur jag klarar mig utan bedövning och endast använda lustgas. Får se vad jag säger den sagen jag ligger där och plågas :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hade EDA och lustgas (det blev en prinsessa av min Groda) och rekomenderar att du står på dig när det gäller EDA. Det gör f*b*n*t ont under förlossningen så ta emot allt de erbjuder.
Lycka till nu framöver. Kommer att fortsätta följa din resa med din lilla plutt!!

Bamsekramar Soffiekompis