lördag 9 april 2011

Inskränkta människor

Jag har läst lite kring debatten om ensamstående ska få insemineras eller inte. Jag blir illa berörd över hur inskränkta och aggressiva vissa människor är. De tycker att jag tar ifrån mitt barn rätten till en mamma och en pappa, att jag är egoistisk och en massa annat. Min första reaktion är att de verkligen är idioter! Barn har en massa rättigheter som de tyvärr inte alltid får uppleva. Alla barn har inte två föräldrar som älskar sitt barn och har längtat länge efter att få bli föräldrar. Det finns en massa tragiska familjesituationer ute i världen, varför ska då jag som har aala förutsättningar att ge mitt barn alla de rättigheter och den kärlek h*n behöver inte ha rätt att skaffa barn? Människor som skriver så nedlåtande måste vara otroligt inskränkta och inte ha någon uppfattning om hur verkligheten ser ut.
Istället för att vara arg på dessa människor så tycker jag mest synd om dem som anser att det enda sättet ett barn kan få en trygg och bra uppväxt är med en mamma och en pappa. Tänk om det hade varit så enkelt att ge sitt barn en bra uppväxt och uppfostran, endast genom att att det existerar en mamma och pappa i familjen...hur resonerar man då egentligen? Inte alls tror jag.

2 kommentarer:

akna sa...

Blev också upprörd när jag läste någon av de där artiklarna! Trångsynta människor!
Jag har växt upp med en mamma och en pappa, pappa träffade en ny tjej när jag var i tonåren och "glömde" mig, sen dess har vi inte haft en vidare bra realation. Att ha en pappa i sitt liv som inte bryr sig gör väldigt ont och jag hoppas mitt barn aldrig behöver gå igenom det! Det jag menar är att det finns ju inga garantier även om man är ett par som skaffar barn!
Hoppas du förstår vad jag menar!?
Tycker det är starkt av dig att skaffa barn själv, och jag kan tänka mig att det kanske finns dom som reagerar på det och inte tycker det är bra. Men det kan ju faktiskt finnas män, eller kvinnor i ens närhet som kan ställa upp som en manlig, eller kvinnlig förebild åt barnen..
Förstår inte hur de tänker!

Hoppas du får en fin dag, ta hand om magen:)

MD sa...

Absolut, håller med dig. Det finns inga garantier att man får en bra uppväxt trots två föräldrar. Jag kommer att kunna ge mitt barn allt jag kan. Förebilder, manliga och kvinliga, finns överallt.

Ta hand om din mage du också :)