söndag 31 juli 2011

Mammas älskling...hur kan jag hjälpa dig?

Inatt var det lite kinkigt och vi somnade om kl. 7 imorse...inte optimalt måste jag säga. Vet inte riktigt varför han var så ledsen inatt, men jag anar att det har med magen att göra...hans mage mullrar och låter men det händer inte så mycket mer. Den maktlösheten som jag känner då när han har det så jobbigt är fruktansvärd. Jag försöker med det allt men inget fungerar...ledsna bebisar är inte kul, hjärtat går i bitar.
Hoppas att kommande natt blir bättre.

2 kommentarer:

Helena sa...

Hej ja vet precis hur du känner dej tjejen :( det är hemskt jag har min lilla dotter på 2 veckor här med samma problem :( å jag vet inte heller va man ska göra åt det riktigt :( men jag tycker så synd om henne så det gör ont.. hoppas våra små blir av med det onda så snart det går *styrkekramar till dej*

Syskonmaking sa...

Var noooga med att alla rapar kommer upp efter VARJE måltid. Det gör ont om en rap fastnar.
Kommer inte fisen/bajset ut kan man om inget annat funkar "tempa" barnet (föra in temometern i rumpan, då brukar mycket luft komma ut och bajsandet kommer igång) = nöjdare bebis.

Om det är fisar/bajs som inte vill komma ut brukar mmånga gilla att hänga längs med armen liggandes på mage. Horisontellt alltså..
Är det rapar som inte vill komma upp så hjälper det oftast att hålla dom upprätta (lodrätt).

Annars kan jag rekommendera sjal. Mina älskar sjalen och är det knöliga nätter är det väldigt smidigt att knyta upp dom i sjalen, somnar dom sedan kan man själv lägga sig i soffan eller sängen och somna utan att det finns någon risk att bebisen ramlar ur. Ibland har dom ju perioder när dom INTE vill bli nerlagda och då är det enklare att knyta upp dom så båda får sova.. :-)

Hoppas han mår bättre snart!

/Syskonmaking på FL