söndag 24 juli 2011

Väntar ett tag till...

...men snart är väntan äntligen slut :) Men nu vet jag i alla fall hur det känns att gå över tiden...det är inte jättekul såklart men inte mycket man kan göra åt det tyvärr.
Imorgon ska jag ägna dagen åt att vila, städa lite och packa klart väskan för på tisdag räknar jag med att han ska komma ut.
Ibland kan jag få lite panikkänsla inför förlossningen, att det kommer göra så ont att jag tappar kontrollen. Men sen tänker jag efter lite och det är ju faktiskt så att kvinnor föder barn varje dag och överlever :) När jag sett på en del förlossningsprogram så tänker jag att, klarar hon av det så ska ta mig tusan jag också klara av det! :) Ska bli spännande att se hur jag klarar av det, jag som tror att jag ska klara av det med bara lustgas och utan EDA...kanske blir ändring på det :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, lycka till imorgon! Det som hjälpte mig mest under förlossningen var att koncentrera mig på att andas lugnt och att konstant påminna mig själv om att slappna av i kroppen. Och så lustgasen och tanken att varje värk bara varar i ett antal andetag.

Spännande, tänk att han är här snart!

/Embryo från FL

Hanna sa...

Lycka, lycka till idag!!

Anonym sa...

Lycka till!! Hoppas att allt går / har gått / bra!!

//Soffiekompis

Jag vill jag kan... sa...

Åh vad spännande det här är... hur mår du? Hur går det för.dig?

Kram