måndag 18 juli 2011

SISTA BM-besöket innan det är dags.

Nu har jag i alla fall varit på det sista BM besöket innan det är dags för förlossning. Jag berätttade om min oro och hon lugnade mig med att moderkakan inte slutar att funka på en gång utan att det sker successivt.
Om han rör sig som vanligt så finns ingen anledning till oro...det gör han också, han buffar runt och är livlig. Hon tyckte att hans hjärtljud var starka och fina och eftersom att allt varit bekymmersfritt under hela min graviditet så finns ingen anledning till oro. Men hon sa att om jag känner att det är jättejobbigt och att jag känner att han rör sig mindre sås ska jag såklart ringa förlossningen och åka in på kontroll. Av nångon konstig (bra) anledning så känner jag mig mycket lugnare nu...skönt.
Hon försökte att göra en hinnsvepning också men tappen var fortfarande stängd, men den var mjuk och hon sa att det i alla fall händer saker därnere :)
Överburenhetskontrollen är bokad nu också, nästa tisdag ska jag in, och då ska jag ta med allt för de kommer antagligen att sätta igång mig samma dag. Nu ser jag äntligen ett slut på det hela och jag kommer att vara mamma om drygt 1 vecka, gud vad jag längtar!

Läste detta nyss, nu blev jag ännu lugnare...skönt :) Ni som är oroliga för att gå över tiden, ta en titt.
http://www.barnmorska.net/blogg/29-blogg/267-ga-over-tiden.html

3 kommentarer:

Hanna sa...

Skönt med lugnande besked. Hoppas han tittar ut snart!

Anonym sa...

Så spännande att du snart är mamma! Lycka till med allt.
/ Soffiekompis

Optimist!! sa...

Ja, nu har jag äntligen min lilla kille här snart :)