onsdag 8 december 2010

Inskrivningen

Ja, då har jag skrivit in mig och fått en journal. När hon skulle räkna ut vilken vecka jag var i så kom hon fram till 10+2, men eftersom att jag nästan vet exakt när jag blev gravid och gjort ett VUL så sa jag att det inte stämmer och att jag idag är i v. 9+3. Jag berättade att jag har en lång menscykel och då gick det upp ett ljus, alla har inte 28 dagars perfket cykel! :) Men eftersom att programmen alltid räknar utifrån det så står det 10+2 i min jornal fast med en liten anteckning om den korrekta veckan.
Sen skulle jag kissa i mugg, det var inte lätt när jag för en gång skull INTE var kissnödig :) Men hon blev nöjd med det lilla :) Hon tog blodprov också och alla tester var normala och järnvärdet var mycket bra. Blodtrycket var 120/75 vilket också var bar tydligen. Så allt var bra helt enkelt :)
Nu ska jag iväg imorgon och lämna blodprov inför KUB, sen är det bara att vänta på remiss. Jagfick även en tid för RUL, den 31/1 blir det och då är jag i v. 17+1, är inte det lite för tidigt? Glömde fråga henne...
Sen ska jag inte kontakta BM förrän i v.25 och då sätter föräldragrupperna igång.
Nu börjar allt kännas som att det är på riktigt...spännande, förväntansfullt och otroligt kul!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fantastiskt ju!
Grattis till det steget :-)