onsdag 22 december 2010

KUB

Så underbart att få se, h*n sprattlade och rörde sig och hjärtat tickade på som det skulle. Lyckan är så obeskrivlig, det ser verkligen ut som en liten människa nu :) En människa på 5,3cm...en liten plutt som ska bli mitt lilla barn...känns otroligt häftigt och nu känns det verkligare på något sätt. Känns som att jag svamlar men det är så svårt att uttrycka alla känslor just nu :)

KUB-testet visade att det är låg risk så det känns bra att höra även om hon sa att testet inte är 100%, utan 90%, dvs att det finns 10% risk trots låg risk. Men jag tillhör de 90%! :)

När hon mätte så var plutten v.12+0, men eftersom att jag vet när plutten blev till så kommer jag att fortsätta att räkna efter det, då är jag i v. 11+3 idag så det diffar bara på 3 dagar.
När hon skulle mäta nackspalten så ville plutten inte riktigt ligga som hon ville så hon fick buffa lite och jag fick hosta till så att h*n rörde på sig, det var kul att se :)

Här får ni se det lilla underverket :)

4 kommentarer:

akna sa...

härligt! skönt att se att allt var ok!
kram

E sa...

Grattis, grattis! :-D

Jag är förresten Embryo från FL, jag är också på smällen, bara några dagar före dig! Har inte vågat "komma ut" förrän nu, har varit (och är) galet nojig. :-P Tror jag är i 12+1 idag enligt mina beräkningar, som också stämde med ultraljud i vecka 8+1. En lyckoträff efter återförenande med mitt ex, känns fantastiskt.

/E

MD sa...

akna: Ja, det är underbart att se att h*n rör på sig och hjärtat tickar på :

Embryo: Tack! Grattis till dig också :) Förstår att du är nojjig, är det själv till och från. Just nu känner jag mig inte nojjig alls efter att ha fått sett plutten igen :)
Lycka till!

Jag vill jag kan... sa...

Hejdu! Vilken underbar julklapp, en sån förtjusande profil :0)

Ta nu hand om er båda och ha en fantastisk jul!!
kramar