måndag 13 december 2010

Måste sluta nojja...bara positiva tankar!

Nej, nu måste jag sluta nojja, jag kommer att bli knäpp annars...det är ju 6-7 månader kvar innan plutten kommer, frisk och välskaptGlad Läser om så många som har foster där hjärtat slutat slå i v.8 som de sedan sett på U flera veckor senare.
Jag gjorde VUL i v8 och då såg man ett pickande hjärta och jag var överlycklig och njöt länge av det. Nu när jag snart ska på UL så börjar nojjorna igen och när jag läser om andra som får se döda foster som dött flera veckor tidigare så kan jag inte sluta oroa mig. Det går an på dagarna när jag jobbar men nu på kvällarna känns det rätt jobbigt. Som tur är så ska min kära mor följa med på UL nästa onsdag, härligt med stöd oavsett.
Jag vet att man ska försöka njuta och tänka positivt, men ibland är det svårt... Jag tror och hoppas att jag efter UL:et kommer att lugna ner mig om plutten är pigg och kry, för jag kommer bli knäpp annars! Tungan ute

4 kommentarer:

Anonym sa...

Som du själv säger... inte nojja
Det kommer gå bra.. KRAM

Jag vill jag kan... sa...

Näh inte nojja!! Vi utgår från att liten därinne mår jättebra, och kommer må jättebra!! Eftersom de som skriver inte alltid är de som lyckas - så blir ju de sorgliga exemplena så koncentrerade...

Försök ta ett djupt andetag - och njut!! (säger hon som kommer nojja ihjäl sig den dagen det blir dax... ;=))

kramar

Nenne sa...

Det kommer gå jättebra! - Jag säger som de andra försök slappna av :)
kram

MD sa...

Tack för orden, behöver att folk säger åt mig på skarpen! :)
Nu ska jag ta några djupa andetag och....puh....slappna av och njuta. Det kommer att gå galant :)