onsdag 1 december 2010

Kroppen sa ifrån idag.

Nu fick kroppen nog så idag och imorgon ska jag vara hemma och ta hand om mig och bli frisk. Förkylning, hosta och trötthet är ingen bra kombination när man ska jobba så nu fick jag ge upp. Igår kämoade jag mig genom dagen och de stackars barnen jag jobbar med fick stå ut med en trött och lite smått otrevlig lärare, inte snällt. Ibland måste jag inse mina begränsningar och eftersom jag har det jobbet jag har så krävs det fullt fokus och energi, det går inte att "bara vara där"...så det ska jag aldrig göra om!

Nu ska jag kurera mig och bli frisk! Pigg vet jag inte om jag kan ordna, det är det någon annan som bestämmer :)

4 kommentarer:

Jennie sa...

Tack söta du för din snälla kommentar! Den värmde! :)
Jag hoppas såklart att det ska ha funkat, samtidigt som jag är rädd för att hoppas för mycket.
Var rädd om dig!

Jennie sa...

Tack söta du för din snälla kommentar! Den värmde! :)
Jag hoppas såklart att det ska ha funkat, samtidigt som jag är rädd för att hoppas för mycket.
Var rädd om dig!

Jag vill jag kan... sa...

Äsch, pigghet är överskattat!! Men jag hoppas du blir frisk fort! Det behöver både du och liten :0)

Nenne sa...

Var rädd om dig - stanna nu hemma tills du är helt frisk, det behöver både du och magen :)

Krya på dig!!