måndag 29 november 2010

Hur mycket arbetsmoral kan man ha...

...innan det går över till att vara dumdristig?

Har inte känt mig pigg alls idag. Vid lunch hade jag utan problem kunnat gå och lägga mig, såhär trött har jag nog aldrig varit i hela mitt liv! Till råga på det så är jag inte helt frisk heller känns det som, kroppen protesterar lite. Men det ör svårt att veta vad som är vad...är det illamående på grund av tröttheten eller graviditeten, är jag trött för att jag håller på att bli sjuk eller för att jag är gravid?
Som det känns nu så skulle jag vilja ligga hemma och sova en hel dag, men min arbetsmoral säger ifrån. Jag vet att andra blir lidande om jag inte kommer till jobbet, och det känns inte kul såklart.
Jag har, och har alltid haft, så otroligt svårt från att inte gå till jobbet om jag inte har feber eller är riktigtm riktigt sjuk. Nu känner jag mig lite halvkrasslig, trött och illamående...känns inte som ett fullgott kriterium för att stanna hemma i min moralbok :)
Men fårgan är om jag kanske faktiskt ska börja tänka på att jag måste ta hand om mig lite bättre nu när det finns en till att ta hänsyn till?

1 kommentar:

Anonym sa...

Exakt Exakt sådär känner jag också.

Läskigt, det var som att du tog orden ur min mun.

Ja, var går gränsen?

Vi vill ju för allt i världen att det lilla livet ska stanna i magen.