onsdag 10 november 2010

Ögonmigrän


Igår morse när jag skulle till jobbet så märkte jag hur det flimmrade lite vid vänster öga men tänkte inte så mycket på det. Har haft lite huvudvärk de senaste dagarna men inte så farligt. När jag kom till jobbet så avtog flimmret men huvudvärken blev desto värre. Till slut stog jag inte ut längre utan letade fram två alvedon som jag proppade i mig, satte mig på soffan och bara blundade ett tag tills tabletterna började verka, det tog ett tag. Har aldrig varit med om något liknande förut, usch!
På vägen hem började det flimmra igen och samma visa en gång till! Gogglade runt lite och kom fram till att det var ögonmigrän, lite roligt namn måste jag säga, men inte kul att få. Här kan ni läsa om ögonmigrän om ni är intresserade.
Idag har jag kännts bättre men varit riktigt trött. Skulle iväg och träna ikväll men det gick inte...är alldeles för trött. Har förstått att man ska lyssna på kroppen när man är gravid och vila när kroppen behöver det, i vanliga fall hade jag tvingat iväg mig till träningen :)

Hoppas ni aldrig får ögonmigrän!

4 kommentarer:

Jag vill jag kan... sa...

Urk, låter otrevligt!!! Hoppas det går över, och håller sig borta!! Ta hand om dig :0)

Jag vill jag kan... sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
MD sa...

Nej, inte trevligt alls! :) Hoppas verkligen att det ALDRIG kommer tillbaka.
Ta hand om dig du också och hoppas äggen släpper på lördag :)

Jag vill jag kan... sa...

Tackar!

(om du undrar över det borttagna så lyckades jag trycka iväg samma inlägg två ggr... tänkte det skulle gå att ta bort det ena...)