tisdag 9 november 2010

Att vara gravid



Det tar verkligen på krafterna att vara gravid, både fysiskt och psykiskt. Jag har aldrig behövt ta ansvar för någon som inte kan ta hand om sig själv. Nu måste jag tänka på vad jag äter, dricker och gör för att plutten därinne ska frodas och må så bra som möjligt. Det är helt fantastiskt att som kvinna kunna ha den förmågan och kunna bli gravid och få barn, till och med som ensamstående. Jag pratade med en kompis, manlig sådan, jag frågade om han ville ha barn. Han är också singel och sa att han inte ens tänkt på det eftersom att det är omöjligt som kille, han har inte ens möjligheten att välja om han vill bli gravid. Tänk vilken förmån jag som kvinna har, att jag faktiskt kan!
Att bli gravid är inte en självklarhet, det kan ta tid att bli gravid eller så kanske man faktiskt inte kan även om man är kvinna. Själv var jag orolig för att faktiskt aldrig kunna bli gravid, men nu har jag fått mitt bevis, jag kan! Bara vetskapen om att jag faktiskt kan bli gravid är fantastiskt. Nu vill jag bara att allt ska gå bra och att det kommer ut en friskt och välskapt liten plutt! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppfullhet och tacksamhet när den är som bäst :-)