torsdag 4 november 2010

Cool brud...NOT!

Jag har alltid ansett mig vara en lugn och sansad person, men inte när jag är gravid! :) Nojjar mig och oroar mig över minsta lilla knip, stickning eller känning i magen. Kan det vara missfall? Är det kanske utomkveds? Eller är det en ofrostig graviditet? Jag har ju som sagt läsförbud om allt sånt tråkigt, men tankarna kan jag inte hjälpa. När jag pratat med anda så är det väldigt vanligt och det blir inte bättre om man varit gravid tidigare tydligen. Det verkar som att det är något man går igenom helt enkelt. Rfter att  man varit på ultraljud och sett barnet och att allt ser bra ut så kan oron lägga sig...det ser jag verkligen fram mot.
Pratade med min kära mor idag om att jag ville göra ultraljud snart för att se hur det står till därinne, men det tyckte hon absolut inte! "Håll inte på med sånt, man ska inte utsätta barnet för sånt i onödan!" Mamma har väl alltid rätt eller? :)

P.S Min underbara mor sa även att "Du vet väl att mormor köper vagnen åt sitt barnbarn." Där sparade jag in några tusenlappar :) 

Inga kommentarer: